8 تمرین ورزش در خانه برای شما که باشگاه رفتن را دوست ندارید!

The 8 Best Alternative Workouts if You Hate the Gym

با اینکه حفظ سلامتی اهمیت زیادی دارد، بسیاری از افراد علاقه‌ای به باشگاه رفتن ندارند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید،‌ در اینجا راه‌کارهایی را برای ورزش در خانه به شما ارائه خواهیم کرد.

رفتن به باشگاه برای بسیاری از مردم انتخابی عالی است، اما این تنها راه برای داشتن تمرینی مفید نیست. بسیاری از مردم در فضای باشگاه راحت نیستند، دلیل این موضوع می‎تواند کمبود اعتماد به نفس‌ یا کمبود وقت باشد یا خیلی ساده، توان پرداخت هزینه آن را ندارند.

دلیل هر چه که باشد، گزینه‌های جایگزین بی‌شماری برای باشگاه وجود دارد. بیاید ببینیم اگر شما از باشگاه رفتن متنفر باشید چطور می‌توانید حسابی عرق کنید!

 

1. رقص

یادگرفتن رقص یک جایگزین عالی برای باشگاه است. زیرا شما بدون اینکه حس کنید دارید تمرین ورزشی انجام می‌دهید، غرق لذت می‌شوید. رقصیدن راه لذت‌بخشی برای داشتن تمرین‌های ورزش درخانه است چرا که بدون اینکه متوجه شوید، هم حسابی عرق کرده‌اید و هم کالری سوزانده‌اید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام وقت بدن خود را تکان دهید. تعداد زیادی اپلیکیشن و کلاس رقص به صورت آنلاین وجود دارد. از رقص‌هایی مانند باله، سالسا و تپ دنس تا هیپ‌هاپ، مدرن و حتی جازرسایز (زومبا). اگر نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند استفاده کنید.

 

2. یوگا

به عنوان فعالیتی که در هر مکان می‌توان انجام داد، یوگا یک تمرین شگفت‌انگیز است که همزمان ذهن، بدن و روح شما را سلامت نگه خواهد داشت. یوگا تمرینی با عوارض جانبی بسیار کم است، که در طی آن شما می‌توانید بدون اینکه مقدار زیادی عرق کنید بدن خود را حرکت دهید. این ورزش برای کسانی که تمرین‌های بدون تعریق را ترجیح می‌دهند، انتخاب خوبی است. تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مفید یوگا و کلاس‌های آنلاین در یوتیوب وجود دارند که می‌توانند به شما برای داشتن اندامی خوب کمک کنند.

مت (زیرانداز) یوگای خود را بردارید، یک موسیقی آرام پخش کرده و تلاش کنید انعطاف بدنی و تعادل خود را بهتر کنید. به این ترتیب همزمان به جنگ استرس‌ و نگرانی‌ها خواهید رفت.

یوگا در خانه

خرید زیرانداز یوگا

 

3. بوکس

اگر به دنبال ورزشی عالی هستید که تمام بدنتان را درگیر کند (فول بادی) و باعث ایجاد حسی فوق‌العاده در شما شود، باید بوکس را امتحان کنید. چیز زیادی لازم ندارید، فقط کمی شور و شوق و یک کلاس خوب آنلاین بوکس. بیشتر این کلاس‌های آنلاین بوکس برای مبتدی‌ها است و به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. البته کلاس‌هایی هم برای کسانی که می‌خواهند کمی سنگین‌تر و حرفه‌ای کار کنند وجود دارد. از بهترین مزایای مشت‌زنی باید به افزایش سلامت قلب، کمک به کاهش وزن، بهبود تعادل، کاهش استرس و کاهش فشار خون اشاره کرد.

 

4. دویدن

اگر شما نمی‌خواهید باشگاه بروید، دویدن آسان‌ترین ورزشی است که به عنوان یکی از موثرترین راه‌ها برای کم کردن وزن به حساب می‌آید. نکته شگفت‌انگیز در مورد دویدن این است که شما هر کجا که بخواهید می‌توانید بدوید. چه بخواهید در یک جنگل زیبا به صورت مداوم بدوید چه در خانه روی تردمیل. نکته مهم این است که دویدن فواید زیادی برای سلامتی دارد. قوی شدن استخوان‌ها، خواب شبانه بهتر، بهبود عملکردهای شناختی، کم شدن خطر ابتلا به سرطان، افزایش سلامت روان و بسیاری موارد دیگر از فواید دویدن هستند.

کافی است کفش‌های مخصوص دویدن خود را بپوشید، پادکست مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن اندازه‌گیری مسافت را روشن کرده و به هر کجا که پاهایتان شما را می‌برد، بروید.

دویدن

خرید کفش مخصوص دویدن

 

5. تمرین‌های اینتروال (هیت) HIIT

اگر زمان کافی برای ورزش کردن ندارید، تمرین‌های تناوبی با شدت زیاد (HIIT) یا اینتروال گزینه خوبی برای شماست که می‌توانید آن را در کمتر از ۵ دقیقه انجام دهید. تمرین‌های اینتروال یا هیت نه تنها باعث می‌شوند که بدون اینکه مجبور به رفتن به باشگاه باشید، حسابی عرق کنید، بلکه این تمرین‌ها نتایج خیلی سریع و موثری نیز دارند. نکته جالب تمرین‌های اینتروال، کوتاه بودن زمان تمرینات آن است که به دنبال آن یک استراحت کوتاه یا ریکاوری در نظر گرفته شده است. تمرین‌های اینتروال سختی‌های خاص خودش را دارد اما این سختی به نتیجه خوب آن می‌ارزد. البته که برای دیدن نتایج کامل آن نیاز به تمرین طولانی مدت هم نیست.

برای انجام تمرین‌های اینتروال نیاز به یک تایمر دارید. بنابراین لازم نیست که حرکات خود را به صورت ذهنی بشمارید. برای شمارش فواصل زمانی تمرین،‌ حتما اپلیکیشن‌های تایمر که دارای شمارش معکوس برای تمرین است را نصب کنید و برای یک ورزش پرهیجان آماده شوید.

 

6. هولاهوپ

بازی‌هایی که در دوران کودکی با هولاهوپ داشتید را به خاطر می‌آورید؟ حالا شما می‌توانید دوباره این وسیله دوست‌داشتنی و خاطرات خوش دوران کودکی را در آغوش بگیرید. اما قسمت خوب ماجرا این است که این بار می‌توانید در حال هولاهوپ زدن، هم کالری بسوزانید و هم تناسب اندام پیدا کنید. برای تمرین با هولاهوپ، کلاس‌های آنلاین زیادی را می‌توان پیدا کرد. پس به جای انجام یک کار کسل‌کننده در باشگاه، برای ورزش در خانه، هولاهوپ را دور کمر خود بچرخانید و سوختن چربی‌ها را در درون خود احساس کنید. این یک تمرین همراه با لذت است که درست مانند رقصیدن، نیازی به سال‎ها تمرین و تجربه ندارد. تنها یک حلقه و مقداری اراده نیاز دارید.

هنگام حلقه زدن تفاوتی که در بدن شما به ویژه در شکم، باسن،‌ پشت و ران‌ها ایجاد می‌شود را به خوبی احساس می‌کنید.

ورزش با هولالوپ

خرید بهترین هولالوپ

 

7. پیاده روی در داخل خانه

پیاده‌روی با اینکه تمرین خیلی سنگینی نیست، اما یک راه خیلی خوب برای سوزاندن کالری، بدون رفتن به باشگاه است. شما برای پیاده‌روی به عنوان ورزش در خانه نیازی به تردمیل ندارید. اما اگر تردمیل دارید، می‌توانید از هزاران اپلیکیشن تمرینی با تردمیل استفاده کنید. صرف‌نظر از اینکه شما در خانه تردمیل دارید یا نه، پیاده‌روی یکی از آسان‌ترین و پایه‌ای‌ترین راه‌ها برای حرکت‌های روزانه و عرق کردن است.

داشتن یک برنامه پیاده‌روی منظم برای ۱۵، ۳۰ یا ۶۰ دقیقه در روز، راهی عالی برای تمرین و ورزش در خانه است.

 

8. پیاده‌روی در فضای باز

بیرون رفتن برای پیاده‌روی شاید بهترین انتخاب در همه زمان‌ها نباشد، به خصوص اگر شرایط آب و هوایی هم خیلی مناسب نباشد. اما به هر حال پیاده‌روی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن زمان در بیرون خانه و تماشای دنیای اطراف باشد. پیاده‌روی در فضای باز این خوبی را دارد که شما دیگر مجبور نیستید در حال نگاه کردن به آدم‌هایی که در باشگاه روی اسکی فضایی ورزش می‌کنند، تمرین‌های سخت را بدون هیچ لذتی انجام دهید. پیاده‌روی نه تنها شما را با مناظر زیبای اطرافتان روبرو می‌کند بلکه تضمین می‌کند که هوای تازه و ویتامین D مورد نیاز خود را هم دریافت کنید.

اگر قصد دارید که پیاده‌روی را به عنوان یک تمرین ورزشی، جایگزین باشگاه رفتن کنید، حتما تعدادی اپلیکیشن پیاده‌روی نصب کنید تا با کنترل قدم‌ها، شما را برای داشتن تجربه‌های سخت‌تر در این زمینه آماده کند.

ورزش پیاده روی

خرید کفش پیاده روی

 

سفر تناسب اندام خود را بدون رفتن به باشگاه آغاز کنید!

آیا با تمامی این  روش‌های تمرینی عالی که گفته شد، شما دیگر نیازی به باشگاه رفتن دارید؟ به جای اینکه خود را مجبور به قرار گرفتن در موقعیتی ناخوشایند کنید، به دنبال راهی برای داشتن تمرینی لذت‌بخش و ورزش در خانه باشید. این راه می‌تواند رقصیدن، یوگا، هولاهوپ،‌ یا حتی پیاده‌روی باشد. اگر شما یکی از این هشت راه را انتخاب کنید، این تمرین‌ها، نه تنها تناسب اندام شما را تضمین می‌کنند، بلکه شما در حال سوزاندن کالری، از ورزش کردن هم لذت خواهید برد.

5/5 - (2 امتیاز)
مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.