6 دلیل برای اینکه باید در کسب و کار خود پادکست ارائه کنید!

Why Your Business Should Offer Podcasts

تولید پادکست و انتشار آن می تواند بر دید مشتریان نسبت به کسب و کار شما، ارتقای روابط با آنها و افزایش درآمد شما تاثیر بگذارد. پادکست نزد افراد موفق در کسب و کار و همچنین عموم مردم، بسیار محبوب است. در حالی که برخی افراد خود را وقف انتشار متون و محتواهای بصری دیگر می کنند، برخی دیگر به سادگی کسب و کار خود را از طریق ارائه podcast ارتقا می دهند. مسئولیت انتشار این نوع محتوا را، هم خود می توانید به عهده بگیرید و هم می توانید از شخصی دیگر برای مدیریت این کار استفاده کنید.

در حقیقت مهم نیست که چگونه podcast را منتشر می کنید، در هر حال ساخت پادکست و انتشار آن برای کسب و کارتان مزایای زیادی دارد. این کار روابط شما با مشتری، موقعیت تان در بین رقبا، میزان درآمد و مسائلی از این دست را ارتقا می بخشد. در اینجا 6 دلیل محبوبیت پادکست را با ارائه توضیحی کوتاه بیان می کنیم. همچنین اگر نیاز به خرید میکروفون پادکست دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله پیشنهادی زیر را مطالعه بفرمایید.

 

1. محبوبیت پادکست در حال افزایش است

بر اساس آمار پادکست اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، در سال 2021، 41 درصد از شنوندگان بالای 12 سال آمریکایی به صورت ماهانه از این برنامه استفاده کرده اند. بررسی ها نشان می دهد که تمایل مردم به پیوستن به جمع شنوندگان podcast در حال افزایش می باشد.

مخاطبان همچنین دوست دارند پادکست‌هایی را هنگام رانندگی یا انجام کارهای روزمره گوش دهند. بنابراین، لازم نیست پادکست‌های شما چیزهای پیچیده‌ای باشند که لازم باشد شنونده روی آنها تمرکز کند.

گزارش‌های خبری ساده، معرفی محصول یا داستان‌های خنده‌دار مربوط به حرفه شما می‌توانند هر هفته بر تعداد شنوندگان مجموعه شما بیفزایند. مصاحبه نیز راهکار دیگر جذب مخاطب در این زمینه است. هنگامی که چندین مصاحبه پادکست را با موفقیت میزبانی کردید، شروع به دعوت از افراد مشهور و بزرگ کنید. با این کارها افزایش قابل توجهی در رتبه بندی خود را مشاهده خواهید کرد.

 

افزایش محبوبیت پادکست

2. جلوه عمومی کسب و کار خود را تقویت کنید

شما می توانید کسب و کار خود را از یک خدمات بی روح به یک برند تبدیل کنید. بسته به نوع پادکست منتشر شده، جلوه عمومی مجموعه شما می‌تواند منتظر اصلاحی باشد که هویت آن را تقویت می کند.

در آغاز، شنوندگان با صدای شرکت شما آشنا می‌شوند، اما به تدریج می توانید دیدگاه ها، ایده‌ها و اعتماد به نفس بالای خود در حوزه مربوطه را با آنها به اشتراک بگذارد. مردم باید شما را منبعی قابل اعتماد و مطمئن از محصولات، اطلاعات و سرگرمی های مختلف بدانند. به یاد داشته باشید که به اندازه کیفیت محتوا روی کیفیت فایل صوتی خود نیز تمرکز و سرمایه گذاری کنید. برای شروع می توانید به مطالعه در منابعی بپردازید که اشتباهات رایج تولید پادکست را ذکر و بررسی کرده اند.

 

3. در سطح شخصی تری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

ایجاد روابط با مشتری از طریق پادکست ها فقط به پخش محتواهای مربوط به خدمات و سیاست های شرکت شما محدود نیست. شنوندگان باید ارتباط شخصی و نزدیک تری را با برند شما احساس کنند.

از سرویس‌هایی مانند Pacific Content که پادکست‌های مارکدار را برای شرکت‌های پیشرو مانند Slack، Audible و Dell Technologies تولید می‌کند، ایده بگیرید. هدف بسیاری از برنامه‌های این سرویس کمک به شنوندگان در برقراری ارتباط خوب با شرکتی است که در پشت پادکست‌ها قرار دارد.

انواع مختلفی از پادکست ها را که الهام بخش مخاطبان شما هستند یا آنها را به تعامل با شما دعوت می کنند، امتحان کنید. جلسات پرسش و پاسخ راه خوبی برای انجام این کار است. همچنین می توانید داستان های مشتریان یا افراد حرفه ای فعال در حوزه کاری خود را در قالب podcast روایت کنید. آزادانه به خارج از چارچوب های تعیین شده فکر کنید و خلاقانه ترین کارها را در این زمینه انجام دهید.

 

اشتراک گذاری پادکست

4. پادکست راهی مستقیم برای به اشتراک گذاری اطلاعات

حتی اگر هیچ محتوای علمی، آموزشی یا تفریحی و سرگرمی دیگری نیز وجود نداشته باشد، podcast ساده ترین راه برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد محصولات جدید و موجود و همچنین رویدادهای ویژه ای است که در حال برنامه ریزی برای آنها هستید. هر موردی که نیاز به اشتراک گذاری دارد را در قالب یک پادکست میتوانید به شنوندگان ارائه کنید.

تبلیغات و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند، اما اغلب هزینه بالایی دارند یا آن‌طور که انتظار می‌رود نتیجه نمی دهند. در حالی که با پادکست، می توانید هر جزئیاتی را که می خواهید فوراً و بدون صرف هزینه زیاد به اشتراک بگذارید.

پادکست کسب و کار شما علاوه بر اطلاع رسانی مستقیم به مخاطبان، شانس خوبی را برای متقاعد کردن افراد جهت استفاده از خدمات شما به وجود می آورد. به خصوص اگر ارتباطی قوی با آن‌ها ایجاد کرده باشید.

 

5. پادکست شما را در پلتفرم های محبوب قرار می دهد

در ایجاد و انتشار podcast می توانید با نام های بزرگ در صنعت کار کنید. جایی که انتخاب می‌کنید نمایش برند خود را راه اندازی کنید، بر روی دیدگاه عموم نسبت به شما و سرعت جذب شنوندگان تاثیر می‌گذارد. برای مثال، در حالی که یوتیوب یک پلتفرم مناسب برای پادکست‌هایی با عناصر بصری است، اما حرفه‌ای‌ترین مسیری نیست که می‌توان به سمت آن حرکت کرد. در این مورد، Buzzsprout یک وب سایت محبوب است که به طور خاص برای پادکست طراحی شده است. این وبسایت می تواند به منظور ارتقای کسب و کار شما بسیار شایسته عمل کند.

از طریق این وب سایت، هر تلاشی که انجام می دهید تا مجموعه خود را در کانون توجه قرار دهید، شبکه شما را همزمان رشد می دهد. هنگامی که موقعیت مطلوبی پیدا کرده و مخاطبان کافی را جمع آوری کردید، می توانید وارد شبکه پادکست جدید Spotify یا LinkedIn شوید. شهرت این شبکه ها نام تجاری شما را روی نقشه قرار می دهد و در عین حال مخاطبان بیشتری را جذب می کند.

همه این پلتفرم‌ها و روش‌ها راه هایی را برای گسترش کسب‌وکار شما باز می‌کنند. با برنامه ریزی دقیق و حرکت هوشمندانه، می توانید مشتریان، شرکا و ایده های بیشتری در زمینه حرفه ای خود داشته باشید.

 

درآمد از پادکست

6. درآمد و فرصت های بیشتر

یک شبکه بزرگ، مشتریان بیشتر و یک موقعیت قدرتمند در میان رقبا امتیازات خوبی هستند که می‌توانید با استفاده از پادکستی که از کسب‌وکارتان ارائه می کنید به آنها دست یابید. اما این فرصت ها به امور مالی شما نیز مرتبط هستند. دیده شدن بیشتر، همکاری های بیشتر، مناسبت های خاص و البته رضایت مشتریان همگی در افزایش درآمد شما موثر هستند. ارائه podcast به نوبه خود، می تواند گام مهمی در جهت تقویت هر یک از این موارد باشد.

 

کسب و کار شما می تواند از پادکست ها سود ببرد

ایجاد پادکست یک مسئله است و متقاعد کردن مردم به گوش دادن به آن مسئله ای دیگر، چه رسد به پرداخت هزینه بابت این موضوع! بنابراین، در حالی که نمایش فوق‌العاده‌ای را به نفع کسب‌وکار خود اجرا می‌کنید، به فکر منافع مخاطبان تان نیز باشید. فقط به این فکر نکنید که چگونه رضایت آنها را جلب کنید، بلکه به این بیندیشید که چگونه حمایت آنها را نیز به سمت مجموعه خود بکشانید. ابزارهایی را بیابید تا به پادکست شما تجربه کاربری روانی را بیفزایند، از جمله انتشار فراخوان. در نهایت پلتفرم هایی را انتخاب کنید که بیشتر با اهداف شما مطابقت دارند.

4.7/5 - (3 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.